2007. október 22., hétfő

No more Effie

Nyertünk egy ezüstöt, de asszem soha többé nem nevezek önszántamból az Effire (idén úgyis elszórtam néhány tízezret bukó fesztiválokra- legutóbb épp a Crispin Porter+Bogusky vert meg a Golden Drumon).

Tavaly jót röhögtem, amikor egy kutyapiszok kampány úgy kapott díjat, hogy az érvei szerint a kampány hatására csökkent a kutyaszar mennyiség Budapesten. Muhaha. Idén aztán a KFT zenéjével operáló Magyar Turizmus Rt. Balatoni Nyár anime szpotja nyert. Platinát. Meg azt a kategóriát, ahol a mi kampányunk indult. Ez rendben is van, nyilván megállja a helyét, hogy a kisfilm hatására (és a BBC cseppnyi közbenjárására) futott fel a legénybúcsú-turizmus Magyarországon. Ilyen verseny az Effie. Aki nevez, ezzel tisztában van.
Az már kevésbé frankó, ezt zsűrizés közben vettem észre, hogy a mi médiaterméknek szóló kampányunk és egy másik szintén médiaterméknek készített kampány külön kategóriában versenyez. Kértem hivatalosan a Felügyelő Bizottságot, ha lehet és van rá precedens, almát almával versenyeztessenek. Válasz sokáig nem jött. Aztán az egyik szervező, az IAA Hungary főtitkára elküldte levelét (ez volna a hivatalos állásfoglalás?) olvassátok:

Kedves Csaba!

Köszönjük mégegyszer konstruktív észrevételed. A szolgáltatás kategóriát már korábban is több részre bontottuk, idén a kultúrális szolgáltatás kategória volt az újdonság. Ti ebbe neveztétek a TopModel-t. A pályázókról feltételezzük, hogy pontosan tudják, melyik kampányt melyik kategóriába nevezik, mint ahogy Te is elmondtad ezt Móra Eszternek telefonba, mikor a beadás után rákérdezett nálad. Mindazonáltal természetesen akadnak egyértelműen kérdéses esetek, ilyenkor az FB-nek jogában áll más kategóriába sorolni az adott pályaművet, amellett, hogy értesítjük erről az érintettet (volt erre is példa az idei nevezéseknél). A storytv a szolgáltatás kategóriába nevezte magát, nem goldolták úgy, hogy kultúrális szolgáltatásról van szó, az FB sem gondolta másképp. Bizonyos kategóriák között vékony választóvonal van, és a kampányok némelyike is sorolható szinte ide is -oda is. Még szűkebb, még körülhatároltabb kategóriák létrehozása viszont meggondolandó, hiszen akkor nagyon kevés pályázat versengene egymással egy-egy kategóriában. De minden észrevételt köszönettel fogadunk, s ahogy eddig is, ezután is igyekszünk a konzekvenciák levonása után a pályázati rendszerben érvényesíteni a tapasztaltakat.

üdvözlettel,
adrienne


Kedves Effie!
Nem a nevező dolga eldönteni, milyen alkategóriába nevez, ha a szervező humanoid észleli, hogy egy tévé és egy netes portál kampányát egyaránt nevezték, akkor azokat együvé teszi a még részt vevő lapokkal és egyéb médiumokkal, mert így a zsűri dolga is leegyszerűsödik (vö. telekom, étel-ital, stb.). BTW a Sanoma nevezte mellé a kampányát, nomeg a Turizmus Rt. Észrevételem tehát lehetett konstruktív, ha a tisztelt felügyelő bizottság a Dumb és Dumbert parafrazálja. Meg hát ez nem észrevétel volt, hanem ugye annál picit konkrétabb figyelemfelhívás. De a halláshoz fül kell, az elintézés meg így a legegyszerűbb...

Sok a hiba az Effie-ben, ez tény. Évek óta jószándékkal figyeltem és promotáltam én is a versenyt. De ez a lekezelő reakció arra késztetett, hogy ezután legalább annyira ne vegyem komolyan a versenyt, mint annak szervezői "problémás" a nevezőket. A pénzt azért nem kértem vissza, meg önmagában egy ezüst nagy elismerés, bár örülnék, ha a szervezők elismernék: a két Szolgáltatás kategóriát nemes egyszerűséggel összekutyulták és ha egyvalaki veszi a fáradságot és logikusan szétválogatja a nevezéseket, más eredmény jött volna ki. Ennyi. Aki nem hiszi, járjon utána.

Nincsenek megjegyzések: